Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Listig perfektion

Kategori: Allmänt

Sedan jag monterade de bättre begagnade fönsterlisterna på dörrarna har jag irriterat mig på gummidelen som tätar mot fönstret. På båda sidor hade plasten både krympt och veckat sig, det såg bedrövligt ut. Dessa lister finns inte att köpa, så jag hade nästan börjat acceptera att det skulle få vara så. Men så upptäckte jag att den synliga delen av den svarta plastlisten faktiskt fanns att köpa. Fönsterlisten visade sig bestå av 3 delar och 6 clips. För att byta plastdelen behövde jag ta isär alla delar och återanvända de övriga delarna. För att få detta gjort behövde jag tillverka två verktyg där den ena kunde bända upp listen utan att göra märken och den andra klämma ihop listen igen. Planen fungerade och vips så hade jag två snygga lister att sätta på dörrarna. 




(null)



(null)

(null)

Kommentera inlägget här: