Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

När grannen sätter griller i huvudet

Kategori: Allmänt

Här om sistens skulle jag visa grannen om hur bilen sakta men säkert börjat ta form igen. När vi tittade på fronten sade grannen direkt: "Ja, den är jättefin men man ser att du har monterat originalgrillen då den är matt i plasten." Jag som hade gnuggat upp de gamla plastdelarna till bästa lyster, tyckte jag. Tanken började mala att jag nog skulle behöva leta efter ny plast. Så såg jag på ett BMW-forum att det fanns exakt rätt delar i NOS-skick till salu hos en annan BMW-entusiast. Det är ett tag sedan jag köpte delarna, men nu kom tillfället att montera dem på bilen. Nu består hela fronten av nya delar och det ser fint ut. Undrar om grannen kommer att se någon skillnad? Jag gör det i alla fall. 

(null)
New Old Stock = NOS
Nya delar som aldrig tidigare monterats på en bil. 
Nu hade det blivit tid att byta ut originalplasten mot nytt. 

(null)
Före. 

(null)
Efter. 
Kommentera inlägget här: