Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Lite småfix 2 - limma backspegel

Kategori: Allmänt

Den högra backspegeln hade börjat darra i sitt läge sedan en tid. Anade att spegelglaset börjat släppa från underlaget. Negligerade varningssignalerna lite för länge. När jag skulle köra ut från garageuppfarten råkar jag titta i backspegeln precis när den släpper taget och trillar ner. Denna gången hade jag dock tur - spegelglaset faller bara ner en halv cm och blir kvar stående på nedre kanten av själva spegeln. Stannar försiktigt, smyger ut ur bilen för att rädda glaset från att trilla ner på marken. Därefter var det bara att limma tillbaka glaset i sitt läge igen. 

(null)
Spegelglaset räddat! 

(null)
Limning och fixering av det gamla spegelglaset. 
Kommentera inlägget här: