Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Etappmål uppnått

Kategori: Allmänt

Inte mycket för världen kanske, men nu är jag i alla fall klar med hela karossen inför slutlackering. En himla massa timmar har lagts på riktning och spackling av förarsidan. Nu är jag OK med resultatet men inte 100% nöjd. Förutom det jag beskrev tidigare med krockad sida och felmonterad tröskel som hanterats, lägger jag till att förardörren borde aldrig ha godkänts av BMW:s kvalitetskontroll i bilfabriken. Den är av fel mått och dessutom skev, men det är ju ändå originaldörren. Vore ju lite väl enkelt att bara byta dörr. (Jag har ju resevdörrar i förrådet... ) Nu har jag gjort så gott jag kan för att få det bra. 
Nåväl, nu är det klart och sedvanlig 2K-grundfärg är pålagt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här: