Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Resedagrun som rekvisita

Kategori: Allmänt


Nu kan jag avslöja lite av allt hemlighetsmakeri. Resedagrun har blivit utvald att vara med som rekvisita på en filminspelning. Därav har den fått krypa fram från vinteridet. I två dagar filmades det och förhoppningsvis kommer bilen att skymta fram lite  då serien visas på TV. Kul att kunna följa filmteamet i arbete på nära håll. Hann knäppa några bilder innan inspelningarna började. Resten får du se på TV, men du får vänta till jul! 

(null)
En avspärrad radhusgata utgör miljön. 

(null)
Viktigt med detaljer, fick "nytt" skattemärke. 

(null)
Fake-is på bakrutan. 

(null)
Så här fick bilen stå i två dagar. 

(null)
Vi som kom med bilarna fick en bilträff på köpet. Så här kunde det se ut på en radhusgata 1979. 

(null)
Resedagrun och annan tidstypisk  filinspelningsrekvisita. 

(null)
T.o.m. jag fick tidstypiska kläder. Dock kommer du inte se mig i TV-rutan. 
Foto sista bilden: Fredrik Nyblad. 







Kommentera inlägget här: