Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Renoveringsreportage i Klassiker

Kategori: Allmänt

Min favoritbiltidning, Klassiker, undrade om de fick göra ett renoveringsreportage med min bil. Självklart, svarade jag, det vore en ära! Så dagarna innan midsommar var det dags att rulla in bilen till Stockholm för fotografering och intervju. Fantastiskt kul att få se ett reportage födas fram, dessutom med min bil i fokus!
Idag ligger tidningen i butik! Hoppas den kan sprida entusiasm till alla läsare.
Här nedan några bilder "bakom kulisserna".
 
Klassiker nr 10/15 - där kan du läsa hela artikeln!
 
Så glad blir man när man hittar sin bil i tidningshyllan!
 
 
Fredrik Nyblad är en riktigt duktig reporter och fotograf! I över 5 timmar fotograferade han min bil! Själv har jag som amatör fotograferat min bil en del, men att man kunde avbilda en bil på så många olika sätt, det visste jag inte. Vi började i Klassikers fotostudio för att därefter hitta bra fotomiljöer utomhus. Grymt proffsigt gjort, Fredrik kunde på ett osannolikt sätt hitta miljöer och ljusförhållanden där bilens linjer framträder på bästa sätt.
 
 
Fredrik in action! Mina döttrar blir vittnen.
 
I rätt miljö och ljus kan t.o.m. ett mobilfoto bli helt OK!
 
Med hjuldollies kan bilen flyttas så att den på millimetern hamnar i rätt position.
 
Verkar trivas bra här i uppmärksamhetens centrum...
 
På jakt efter bra fotomiljöer!
 
Naturligt ljus under viadukt.
 
 
Kommentera inlägget här: