Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Jobb som verkligen ingen kommer se

Kategori: Allmänt

Hur många lägger möda på att renovera ytor inuti bränsletanken? Nu har jag gjort det! Tankarna (2 st) läckte, köpte på mig ett par begagnade, de var inte bättre. Nya kostar 6000(!)kr styck. Så jag bestämde mig för att försöka renovera de befintliga istället. Svetsade igen de sämsta partierna. Köpte ett renoveringskit från USA som ska ta bort all invändig rost och lägga en invändig hinna som täpper till alla hål. Ett himla kladdigt arbete med läskiga kemikalier. Inget jag kan rekommendera andra att göra. Men nu är jag i mål. Nu ska utsidan fixas till med metallbets, läckfix, 2K-grundfärg och slutligen med besinbeständig lack. Resultatet kommer verkligen ingen kunna se, men förhoppningsvis märkas genom att det inte längre blir bensinpölar under bilen. 

(null)

(null)

(null)

KOMMENTARER:

  • Johan säger:
    2018-08-01 | 17:49:47
    Bloggadress: http://mbclassic.zix.se

    Hej Sami. Länge sedan. Kul att se det finns fler som kan hålla på med sina bilar lika länge som jag själv...
    Ska precis till att fixa min bränsletank på min gamla Mercedes och tänkte höra vilken typ av Tank Sealer Kit du använde?

    Svar: Hej Johan! Kul, att du hörde av dig! Jag köpte ett kit via Verktygsboden https://verktygsboden.se/motortaetning/gas-tank-sealer-kit
    Eastwood-produkter. Jag har översättningstabell kvar om du vill ha. Lycka till! Mvh Sami
    Sami Vihriälä

Kommentera inlägget här: