I flera månader har jag felsökt efter anledning till varför jag inte fått igång den renoverade kupéfläkten. Har läst i kopplingsschemat otaliga gånger, dubbel- och trippelkollat alla kopplingar, kontrollmätt och jämfört mot Resedagrün. Har dock inte hittat
något som är fel. Dock var fläkten stendöd. Eller den funkade klanderfritt bara om jag byglade ström direkt vid reläet. Reläet som även styr andra funktioner fick helt enkelt inte sin styrström som den skulle. Men vad kunde vara
fel? Efter ännu en stunds funderande kunde jag konstatera att det enda som "felar" var ju att motorn och startmotorn inte satt i bilen ännu. Sagt och gjort, jag hittade på ett virr-varr av sladdar för att simulera att motorn satt
i bilen och kopplade på ett bilbatteri. Heureka! Fläktmotorn satte fart! 😀👍
Som bonus, kunde jag prova om startmotorn (som också varit totalt isärplockad) fungerade. Det gjorde den. En bra dag idag. 👍