Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Klassiker på Wenngarn

Kategori: Allmänt

För första gången har jag fått vara med "bakom kulisserna" för en större bilträff. Klassiker arrangerar ett antal bilträffar varje år. Höstträffen som brukar ha 80- eller 70-talstema har tidigare genomförts på Stjärnhov i Sörmland, men behövde i år flyttas till ny plats. När det blev bestämt att den skulle genomföras ett stankast från Sigtuna, på Wenngarns slott, så kändes det naturligt att erbjuda mig som frivillig medhjälpare. Det skulle snabbt visa sig att hela familjen blev engagerad! Tina och döttrarna skulle ta med husvagnen och göra något intressant för de yngsta besökarna på bilträffen. 
Träffen blev en succé på flera sätt! Ca 800 entusiastbilar kom, den parallella Skördefesten lockade många nya nyfikna besökare till området. Själv ägnade jag mesta tiden åt att vinka bilar och hann inte gå runt och fota så mycket. Några bilder hanns med i alla fall.

Kvällen innan fick jag fart på husvagnens urgamla TV!
 
Samtidigt kom Fredrik Nyblad förbi och lånade uppfarten för att snygga till sin Volvo 165!
 
Samling i ottan!
 
Joakim Dyredand frotterar sig med våra E21:or!
 
Många bilar & besökare!
 
Strålande väder!
 
Joel och Anni poserar!
 
Vår Cabby mitt bland alla finbilar agerar samling för barnaktiviteter.
 
Återträff!
 
 

(Foto: Kari Vihriälä)
 
(Foto: Kari Vihriälä)
 
(Foto: Kari Vihriälä)
 
(Foto: Kari Vihriälä)
 
(Foto: Kari Vihriälä)
 
(Foto: Kari Vihriälä)
 
(Foto: Kari Vihriälä)
 
(Foto: Kari Vihriälä)
 
 
Kommentera inlägget här: