Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Tillbakablick

Kategori: Allmänt

Här är vår bilhistoria i kronologisk ordning...
 
Detta är min förstabil, VW 1303S -73. Denna finns kvar i min ägo än idag!
Detta är Tinas förstabil, BMW 316 -78. Även denna har vi kvar!
Här är Tinas och min första gemensamma bil, BMW 318i -86. Den hade vi länge.
Denna BMW 320 -79 hade jag bara 1 månad, delar av den har jag kvar fortfarande!
En cool BMW 318i -88 som vi hade 1  år. Köpte den i delar, mycket mekande, blev jättefin. Tyvärr har jag bara några foton på den och de flesta är suddiga...
Misstag nr 1, Ford Sierra 2.0 Laser - 86. Nödköp. Fint skick, men krävde ständig reparationsinsats.
Äntligen ordning på torpet igen, BMW 320i Touring. Jättefin!
VW Golf CL -86. Råkade köpa denna, hade den bara några månader.
När vi blev familj behövdes en större bil, det blev denna Renault Laguna 2.0 RT Grandtour. Misstag nr 2! Ingen mer Renault efter denna!
Fick denna Ford Fiesta 1.1L av en kollega. Fixade till den, körde ett år med den.
Farfars Mersa; Mercedes Benz 190 C -65. Köpte tillbaka den efter att den varit på villovägar i några år. Står i en lada och väntar på att jag ska renovera upp den.
Blev med Volvo 745 GL -88. Hade den först som en andrabil, senare som familjens huvudbil i flera år, en riktig trotjänare!
Det var så kul med ljusblåmetallic Volvo, så jag köpte en likadan till, Volvo 745 GL (aut) -88
Under vår långresa i Australien köpte vi denna Ford Fairlane -94.
Tina fick överta sin pappas Volvo V40 -96. Hade den i många år, tyvärr rasade motorn på den till slut.
Denna Volvo V70 2.4T -01 hade vi också i många år, en riktig trotjänare!
Denna BMW 523i Touring M-sport -07 är nog den lyxigaste bil vi haft. Riktigt fin! 
 
Lite oväntat kom denna BMW 316 -78 till mig. Först tänkt som reservdelsbil till Tinas mintgröna, men sedan fick det bli en snabbfix till finbil istället! 
 
Vår första nya bil blev denna BMW 318d X-drive Touring -16. Nuvarande bil.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: