Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Prova fälg

Kategori: Allmänt

Nu har jag kört omkring på originalfälgarna sedan jag renoverade Resedagrun. Börjar bli lite sugen på att byta utseende. Har genom åren köpt på mig lite andra fälgar som ligger o dräller i gömmorna. Lite kul att bara prova och se hur de utseendemässigt lirar med bilen. 

Överst till vänster:
Originalfälgar på 13" som satt på 316 och 318. De finns även i bredare utförande som satt original på 320 och 323i. Har även sådana liggandes någonstans. 

Överst till höger: 
BBS RS Split 15". Mina drömfälgar som jag fick tag på till slut för några år sedan. Dessa behöver renoveras innan montage på bilen. Kanske lite för moderna för bilen, men de gör sig riktigt bra. Kommer nog att hamna på Mintgrun, när den blir klar. 

Nederst till vänster:
Dessa fälgar som är Mahle-kopior på 13" fick jag gratis av Johan H. Jag ägnade en hel vinter med att renovera upp de mycket nedgångna fälgarna och till slut blev de riktigt fina. Dessa var populära tillbehörsfägar på sin tid och är tidstypiska och skulle fungera fin på originalbilden. 

Nederst till höger: 
Original aluminiumfälg 13". Dessa kunde beställas från BMW som originalfälgar till alla modeller. Tidstypiska. Dessa måste renoveras före montage på bilen. 

(null)

Kommentera inlägget här: