Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Fortbildningskurs

Kategori: Allmänt

På åtgärdslistan förutom rostjobb och bromsjobb fanns även fix av bluddrig motorgång. Min första åtgärd blev att byta ut alla tänddelar som jag beställt från Tyskland. Därtill göra en tändinställning enligt specifikationer. Symptomen "att motorn inte gick på alla cylindrar" blev bättre, men inte bra. Motorn kallstartar bra, går bra på höga varv, men går konstant dåligt när den blivit varm. Nu är förgasaren i fokus.
 
 
 
 
För länge sedan, typ 20 år sedan, köpte jag en komplett verkstadshandbok samt en fortbildnings-/distanskurs för BMW-mekaniker i förgasarinställning på just denna förgasare. Nu blev det ett gyllene läge att ta del av kursen! Kassettband och diabilder! Var tvungen att rigga upp en ljusbänk för att digitalisera bilderna...
Till skolbänken, alltså! "Der Fallstrom-Stufenfergaser in theorie und praxis."
Das wird gut sein!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: