Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Bildrömmar

Kategori: Allmänt

Bruks-Volvon börjar visa på sina ålderskramper, bl.a. behöver frambelysningen bytas ut mot nytt. Har ägnat lite tid åt att leta efter nya delar och inser att tusenlapparna flyger iväg på bara den "detaljen". Därtill behöver hela bromssystemet bytas ut, rost fixas, ett avgasrör som sjunger på sista versen med allt bröligare ton samt någon eldetalj som slutat funka. Kanske läge att byta bil helt enkelt? Svängde förbi BMW-handlaren för att låta mig inspireras i ämnet, stod länge och dräglade över nya Z4, barnen hittade sin favorit 116i - ekonomisk och bra, eller? Ska man ägna pengar och tid för att ha bruksbilen på rull eller vill man lägga ner sin ambition på renoveringsbilen istället - det är frågan jag ställer mig nu.

Kommentera inlägget här: