Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Lagerarbete, del 2

Kategori: Allmänt

När bakaxeln var i delar kunde jag göra i ordning allt på arbetsbänken. Bl.a. tänkte jag byta hjullagren då. Men navmuttern satt så hårt fast att jag inte fick loss den. Nu när bilen är på marken igen kunde jag göra ett nytt försök med superhylsa och förlängare. Men icke, den rörde sig inte ut fläcken. Frågade på BMW-forum och de tipsade om hjulmutterdragare. Lånade grannens och fick nöta på ett par minuter per sida, sen lossnade de till slut. Nu kunde jag äntligen genomföra hjullagerbytet. 

(null)
Skulle jag få loss navmuttern så här? Nix! 

(null)
Men så här! 

(null)
Nu kom jag åt att slipa klart resterande rost på bakvagnsdelarna. 

(null)
2K-chassiefärg gör tricket! 


Kommentera inlägget här: