Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Hur länge kan man renovera en bil?

Kategori: Allmänt

Det är på gränsen till pinsamt. Kom på att det nu har gått 20 år sedan jag på allvar började renovera Tinas mintgröna BMW! Hallå - 20år!!!
 
Resumé: Bilen bruksades tom 1993. Sedan ställdes den av. 1996 beslöt vi oss för att inleda en renovering av bilen. Till en början jobbade Acke och jag med rostlagning några sommarveckor 1996 - 2004 i garaget i Lotorp. Sen blev det uppehåll då familjeliv och husrenovering prioriterades. 2009 flyttades bilen hem till garaget i Sigtuna. Sedan dess har det blivit mer rostlagning och mekande främst vintertid. 
 
Varför tar det sån tid? Sedan start har jag medvetet inte haft någon tidsplan eller deadline på projektet. Renoveringsarbetet har alltid fått ha lägre prioritet än familjelivet och den vardag vi levt under dessa år. Det är min hobby som jag kunnat ägna mig åt då det har passat in i familjepusslet. 
 
Men 20 år!!! Med det här tempot blir man väl aldrig klar? Som tur är ger jag inte upp, pauserna kan bli många och långa, men sen fortsätter jag igen. Jag har trots allt en plan som jag håller mig till. Men hur länge kan man egentligen renovera en bil...?
 
Kommentera inlägget här: