Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Huvaligen!

Kategori: Allmänt

Att ha tillgång till ett varmgarage som vinterförvaring är lyx. Glad i hågen tvättade jag av bilen innan den skulle köras in i garaget. Mitt misstag skulle bli att jag drog över ett bilkapell över en inte helt torr bil som precis körts in i värmen. På bara tre veckor förvandlades motorhuvens lack till något som liknar bubbelplast! Gaaah! Lackeringsproffs jag tillfrågat påstår att vatten har tagit sig in i lacken och troligtvis har gammalt underliggande sprutspackel sugit till sig fukten. När första chocken lagt sig minns jag att motorhuvens lackering trots allt inte var perfekt och tankar fanns att lacka även denna då jag höll på med resten av bilen. Frågan är nu om det går att torka lacken slät igen eller om jag får ta fram slip- och sprutgrejerna? 
 
Hjälp, lacken bubblar upp! 
 
 
Kan en bil få vattkoppor?
Kommentera inlägget här: