Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Motorhistoriska marknaden 2014

Kategori: Allmänt

Semesterns enda kalenderfixerade aktivitet - att besöka MHS-Klassikers veteranbilsmarknad i Stoxa i juli 2014. Kul temavariation med klassiska bilar (både européer och jänkare), lastbilar, traktorer, camping, veterandelsmarknad, bilvrak mm. Massor med intressanta fordon att titta på och trevliga människor att prata med. Mindre bra var planeringen av eventet samt det väldigt varma vädret vilket gjorde att det kändes lite folktomt. Man börjar bli lite yrkesskadad och såg flera möjliga förbättringsåtgärder...
 
Campingtemat var kul! Här skulle vi platsa med vår Cabby!
 
Mängder av finbilar, här några favoriter.
 
 
 
 
 
På bilutställningar öppnas ofta huven till finrummet.
 
Klassiker visade upp sin "Stora Norrland" dvs MB 200 för försäljning och mycket riktigt blev den såld under dagen med campingutrustning och allt!
 
Ett tema på träffen var "Vackraste vraket", här är mina favoriter.
 
Dagens fynd som fick följa med hem.
 
Grannen som just köpt (tillbaka) Klassikers projektbil Skoda Rapid, hade tänkt besöka marknaden med den idag. Typiskt nog var den tjurig och ville inte starta, så den blev kvar hemma. Ny målsättning är Träffpunkt-70 i september. Kanske även mitt nya mål med BMW:n...?
Kommentera inlägget här: