Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Restmek med husvagnen

Kategori: Allmänt

Från förra säsongen står några punkter kvar på att-göra-listan på husvagnen innan vi kan ta oss ut igen. Äntligen kunde vi stoppa in de nya dynorna! Dragmekanismen har fått nya delar: ny dämpare till påskjutsbromsen, nytt dammskydd samt rengöring och omlackering. Nya rostfria bultar (skruv) och muttrar. I övrigt har hela elsysytemet blivit uppdaterad och nya kablar har dragits där de gamla var dåliga. Lite ny belysning har också tillkommit samt den magiska knappen som jag ska använda vid väl valda tillfällen på rätt campingplats...
 

 
För tillfället står en Volvo 142 1970 hos oss på försäljninguppdrag. Är bra sugen att köpa den själv för att ha som dragbil till Cabbyn, perfekt match! Vi får se ur det går med det! 
Kommentera inlägget här: