Samisgarage

På min garageblogg lägger jag ut det senaste kring mina förehavanden i mitt garage och annat bilrelaterat.

Statusrapport - husvagnsrenovering

Kategori: Allmänt


- Det ser inte bra ut! utbrast min far som tagit på sig uppdraget att renovera Tinas gamla Cabby Nova. Vägg-elementen är gjorda av trä och polyuretanskum, klädda av plåt på utsidan och någon slags skiva på insidan. Aluminiumlister som skruvats fast på utsidan klämmer ihop plåtar mot trästommen så att konstruktionen håller ihop, är tanken. Trädelarna i väggarna har murknat, skruvarna har rostat bort. Stabiliteten i väggar och konstruktion är borta. Tack vare den fastskruvade inredningen höll konstruktionen ihop! Farsan har fått klura ut en metod att reparera väggarna, där nya träbitar ersätter de gamla murkna. Ett speciallim fäster och tätar skarvarna mot plåten på insidan. Nu är det bara att sätta igång att beta sig vidare längs de skadade partierna.

Kommentera inlägget här: